Kontakta oss

Använd nedanstående formulär för att kontakta oss eller använd informationen till höger.


Adress

Våra butiker

Post
Box 722
601 16 Norrköping

Besök
Zinkgatan 8
602 23 Norrköping


Får man ett korrektur innan beställningen blir bindande?

Ja, efter beställning återkommer vi alltid med ett korrektur som skall godkännas innan ordern blir bindande.

Leveranstid

Normal leveranstid är ca 3-4 veckor efter godkänt korrektur om inte annat anges i orderbekräftelsen.
De flesta produkterna går att få snabbare med expressleverans, kontakta då oss för mer information.

Vad är schablon och tryckplåt?

När vi trycker er logotype eller budskap på produkterna måste tryckeriet först skapa en schablon eller tryckplåt som används vid tryckningen.
Det krävs en schablon/tryckplåt för varje tryckfärg.
Schablonkostnaden är en en-gångskostnad då schablonerna kan användas igen vid framtida order på samma produkt.
Normalt kan en schablon bara användas på en specifik produkt och kan inte användas på flera olika produkter.
Vid andra märkningsmetoder utgår en startkostnad.

Vad menas med EPS-fil?

EPS är ett digitalt filformat som är vanliga i trycksammanhang och krävs för att ge ett tryck i hög kvalitet.
När en EPS-fil är vektoriserad betyder det att den är uppbyggd av matematiska formler.
Detta gör det möjligt att förstora/förminska logotypen utan att kvalitén försämras.
Grafik som inte är vektoriserad kallas för punktgrafik och är uppbyggd av ett små prickar i ett rutmönster.
EPS-original skapas i speciella program exempelvis Adobe Illustrator.
Du kan inte skapa vektoriserade eps-filer i program som Word, Powerpoint eller Paint.
Bilder som visas på hemsidor på internet är inte i eps-format.

Vad menas med PMS/Pantone-färg?

För att försäkra oss om att vi trycker er logo i just den färg ni önskar, ber vi er att uppge PMS-nummer för tryckfärgerna.
PMS står för Pantone Matching System och är en internationell standard för tryckfärger.
Eftersom det finns många nyanser av exempelvis färgen röd vill vi att ni anger den exakta nyansen genom att ange ett pms-nummer.
Om du är osäker på vilken pms-färg ert tryck ska ha kontakta er reklamavdelning eller reklambyrå.
Du kan även kolla med tryckeri som hjälpt er med exempelvis visitkort eller brevpapper.
Om du vill kan vi hjälpa er att välja pms/pantonefärg för er logotype.
Vi försöker hitta en färg så nära er ursprungliga färg som möjligt,
men vi kan aldrig ge några garantier att färgen stämmer helt överens med den färg ni brukar använda.
Tänk på att viss nyansförändring kan ske vid tryck på vissa material och på färgade underlag.

Vad menas med CMYK/4-färgstryck?

CMYK är en förkortning för de grundfärgerna, cyan, magenta, gul och svart som används vid fyrfärgstryck.
Förenklat kan man säga att CMYK/4-färgstryck är ett fototryck och du kan trycka ett motiv med obegränsat antal färger, exempelvis ett fotografi.
Vanliga produkter som trycks med 4-färgstryck/CMYK är musmattor, tablettaskar, papperskassar, kollegieblock och isskrapor.

Kan jag få se ett prov på produkten innan jag beställer?

Vi skickar gärna prover för påseende om du vill se våra produkter i verkligheten.
De flesta proverna är med slumpmässiga logotyper eller blanka/omärkta.
Prover med lågt värde behöver normalt inte returneras.
Om du vill ha prov på dyrare produkter eller många olika produkter ber vi er att returnera proverna inom 7 dagar.
Vi skickar endast varuprover till företag, myndigheter, föreningar och organisationer.

Erbjuder ni andra produkter än det som finns på hemsidan?

Vi kan alltid hjälpa dig att leta fram andra typer av produkter eller hjälpa till med specialproduktion.


Beställning

Beställningar tas endast emot via hemsida, e-post och telefon.

Priser

Samtliga priser är angivna i SEK exklusive moms. En beställning bekräftas alltid genom en orderbekräftelse.

Fraktkostnader

Frakt sker normalt via Postnord eller annat fraktbolag som vi har upparbetade relationer med.
Frakt tillkommer på samtliga beställningar om inte annat har avtalats.

Betalningsvillkor

10 dagar efter godkänd kreditprövning.

Leveranstider

Normal leveranstid är ca 3-4 veckor efter godkänt korrektur eller enligt överenskommelse.
De flesta produkterna går att få snabbare med expressleverans, kontakta då oss för mer information.

Avgifter

Inga faktureringsavgifter, expeditionsavgifter eller liknande förekommer.

Kundens ansvar

Kontrollera att översänt korrektur är korrekt & att kontrollera att godset är levererat enligt beställning.
Eventuella fel & skador meddelas omgående och senast 7 dagar efter leverans.

Reklamation

Kontakta kundservice omgående när en leverans innehåller skadade eller felaktiga varor.
Returnera aldrig varor utan att först kontakta kundservice.

Ångerrätt

Det finns ingen ångerrätt på beställda varor.
I de fall förädling ej har påbörjats försöker vi i största mån tillgodose kunds önskan om att häva köpet.
Kostnader som som kan uppkomma debiteras alltid kunden.